Marketing automation, dine markedsføringstiltak i system


Prat med oss

Hva er marketing automation?


Marketing automation går kort sagt ut på å automatisere arbeidsflyten i markedskommunikasjonen, slik at du slipper å bruke tid og krefter på å gjøre ting om igjen og om igjen.


Systemet handler ganske enkelt om å gi riktig informasjon til de riktige menneskene til riktig tidspunkt.

Ved bruk av marketing automation-programvare henter du inn relevant informasjon om både nåværende og potensielle kunder. Deres digitale adferd spores, for å generere, kvalifisere og pleie leads til de er varme nok til å bli tatt hånd om av en salgsperson. Når du vet hva dine besøkende har gjort på nettsiden, hvilke e-poster de har lest, og hva de har lastet ned – da kan du skreddersy markedsbudskapet.

Det er på høy tid å pælme den støvete gamle markedsføringsmanualen. Tradisjonell markedsføring er simpelthen kaputt. Nå sitter forbrukerne i førersetet. I dag handler alt om å få kunden til å komme til deg, i stedet for at du selv maser på kunden.

Hvorfor bruke marketing automation?


Etter hvert som bedriften vokser blir det til slutt praktisk talt umulig å ha personlig kontakt med alle potensielle kunder og nåværende kunder. Å følge opp og kvalifisere alle leadene manuelt, det har du bare ikke tid til i en hverdag proppfull av arbeidsoppgaver.

Det vakre med marketing automation er at det tar hodebryet ut av leadsoppfølgingen. Programvaren sørger for automatisk bearbeidelse og oppfølging av leads. Dermed kan du lene deg tilbake i ro og mak og se på at systemet kontakter de leadene som faktisk er kjøpsklare. Den dyrebare salgsinnsatsen kastes altså ikke bort på mennesker som ikke kjenner til deg og dine produkter. Marketing automation frigir tiden din og letter arbeidsmengden. Systemet gjør kalde leads varme – på autopilot.

Hva gjør marketing automation for din bedrift?


De som kommer inn på nettsiden din, er ikke nødvendigvis klar til å «dra kortet» sånn uten videre. Hvordan kan du hjelpe dem å komme dit?

Gjennom automatiserte e-poster byr du på innhold som er spisset mot det de har vist interesse for. Slik bygger du tillit, øker kunnskapen deres og fører dem med stø hånd et steg videre i kjøpsprosessen.

Marketing automation hjelper deg med disse utfordringene i bedriften:


Leadsgenerering

Systemet fanger opp data fra innholdsmarkedsføringen og skaper derigjennom nye leads.

Bearbeidelse av leads

Systemet varmer opp leads inntil de er klar til å bli tatt hånd om av en selger.

Lead scoring

Basert på digital adferd vurderer systemet om et lead er klart til å bli kontaktet av salgsavdelingen.

Ready to talk to us about your website redesign?